joi, 15 martie 2012

Impresii din Pisa si Florenta

Recent am fost intr-o mica excursie in Pisa si Florenta. Prima noapte am petrecut-o in Pisa. Din cauza timpului limitat (am stat o zi) am vizitat doar:

Turnul din Pisa
Este un cliseu sa faci poze cum sprijini turnul, insa pana nu ajungi acolo chiar nu ai cum sa ii simti farmecul. Pur si simplu pare rup din cu totul alt peisaj.

 
De fapt asa si este, il zaresti de la distanta, printre niste cladiri absolut normale. Rasare, pur si simplu, ca un fenomen abstract al naturii. Si ajungi la baza lui si pur si simplu te miri cum de nu cade. Si mai spun ca este un fenomen al naturii pentru ca in anumite poze iese atat de drept!



Te uiti in jur si vezi zeci, chiar sute de persoane care se distreaza pozand in cele mai neobisnuite ipostaze. Aici fiecare da o proba de imaginatie, insa cat timp am stat acolo cea mai ingenioasa idee au avut-o 4 tineri care s-au culcat pe iarba, doi pe o parte a turnului si alti doi pe cealalta parte sa impinga turnul cu picioarele. Cred ca poza a iesit genial!
Evident ca nu m-am putut abtine si mi-am facut si eu astfel de poze :) si m-am distrat copios. Intreaga imagine era plina de amuzament pentru ca toti oamenii din preajma turnului stateau cu mainile pe sus, precum niste mimi si primeau indicatii cum sa se miste, mai la stanga, mai la dreapta, cu mainile mai sus sau mai jos, astfel incat sa "atinga" turnul".

In Florenta am ramas surprinsa de:


Palatul Pitti - Am fost extrem de impresionata de tezaurul lor, de bijuterii. Chiar glumeam si spuneam ca o sa plec bolnava de imima de acolo. Pur si simplu nu mi-as mai fi dezlipit ochii de pe vitrinele pline cu unele dintre cele mai frumoase bijuterii pe care le-am vazut vreodata.
Tot aici am vizitat si muzeul costumelor, insa am ramas dezamagita deoarece sunt foarte putine exponate. Gradinile Boboli din curtea interioara sunt superbe si recomand celor care ajung acolo sa urce toate acele scari care duc spre statuia zeitei Demeter (zeita agriculturii in mitologia greaca). Panorama de acolo este minunata!


Catedrala Santa Maria del Fiore
- este o constructie impozanta, cea mai veche din Florenta. Se spune ca nimeni nu are voie sa construiasca o cladire mai inalta decat aceasta catedrala. S-a lucrat la constructia ei 170 de ani si a fost proiectata initial drept cea mai mare catedrala din Europa, insa ulterior a fost depasita de Catedrala Sf Petru de la Vatican si de altele.



Este construita din marmura iar combinatia de culori este extrem de interesanta.

Piata Michelangelo - daca vrei sa vezi o alta panorama superba a orasului, trebuie sa urci pana in piata Michelangelo. Tot acolo este si una dintre cele mai frumoase statui care il infatiseaza pe David, capodopera realizata de Michelangelo. Din pacate exista un singur original, in Galleria dell'Accademia, restul fiind copii.

Ponte Vecchio - este cel mai vechi pod din Florenta si iti ofera o priveliste superba asupra fluviului Arno. de o parte si de alta a podului sunt magazine rustice. Acestea au fost, in trecut, macelarii. In prezent lucrurile s-au schimbat radical astfel ca magazinele realizate din lemn sunt ocupate de bijutieri. Tot podul straluceste de podoabe costisitoare realizate din aur si diamante. Este impresionant sa treci pe acolo atat ziua cat si noapte.

In Florenta mi-a placut atmosfera boema si faptul ca intalneai artisti la tot pasul. Aici am vazut pentru prima data artisti care reproduceau picturi celebre cu creta pe asfalt in format 3D.

Mi-au placut toate statuile si personajele cu corpurile lor perfect conturate. Este ciudat cand realizezi cat s-au schimbat lucrurile, cat de lipsiti de inhibitii erau oamenii in acele vremuri si cat de "pudici" am devenit intre timp.


Am ramas surprinsa de modul in care este promovata Coca Cola. In trecut era vazuta drept o bautura sanatoasa, recomandata intregii familii. Apoi situatia s-a schimbat si a ajuns la polul opus. Ei bine, in Florenta timpul pare sa fi stat pe loc pentru ca toate afisele de promovare sunt retro. Desi nu sunt o bautoare de Coca Colo, aceste reclame sunt delicioase!

Mi-au placut magazinele lui Pinocchio (personaj care a luat nastere in Italia). Te fac sa iti doresti sa fii din nou copil.
Mi-au placut masinile electrice: Aici am vazut primele exemplare si trebuie sa recunosc faptul ca a fost usor bizar sa le vad bagate in priza, pe strada. Sunt haioase si foarte practice pentru un oras mic si cu strazi atat de inguste precum Florenta, insa ar reprezenta sinucidere curata pentru Bucuresti.


Mi-a placut faptul ca in fiecare spatiu cu scari multe (fie ca era un obiectiv turistic, o catedrala, o piata) se statea pur si si simplu pe jos. Oamenii erau extrem de relaxati, indiferent de conditia sociala, stateau pe scari, vorbeau, mancau, citeau etc. Imaginea era foarte frumoasa.

Nu in ultimul rand mi-a placut inghetata (desi am aflat din surse sigure ca este facuta din prafuri) dar macar prafurile lor sunt mai bune decat orice inghetata pe care am mancat-o vreodata in tara. Cu aceasta ocazie am reusit sa mananc si o inghetata la cornet de 15 euro... si nu pentru ca imi doream sa dau neaparat aceasta suma pe ea ci pentru ca vanzatoarea a profitat de faptul ca eram atenta la ce arome sa-mi iau si mi-a pus in cel mai mare cornet pe care il avea. Asa se face ca dupa ce i-am spus cu ce vreau sa fie, m-am trezit cu un munte de inghetata :)

Inainte sa plec in Florenta multi mi-au spus ca este un oras superb si este, intr-adevar. Cu toate astea mi-a adus constant aminte de Paris doar ca acesta din urma mi-a placut mult mai mult. Asa ca recomandarea mea ar fi sa vizitati intai Florenta si apoi Parisul.

Iata si alte imagini:









Iata si cateva informatii utile:
- un bilet de autobuz costa 1,10 Euro, insa poti strabate Florenta "la picior"
- o masa buna, daca ai norocul sa nimeresti un restaurant ok, nu ar trebui sa te coste mai mult de 15 euro cu tot cu desert. Recomand Gusto Leo.

4 comentarii:

  1. Mi-au placut toate comentariile tale si, punandu-le cap la cap cu celelalte impresii care mi-au parvenit intre timp, am constatat ca sunt , pe cat de concise, pe atat de cuprinzatoare.Iar pozele, pozele sunt asa de reprezentative si asa de bine realizate...Bravo, Oana, dar si mama ! Multumiri pentru suveniruri.

    RăspundețiȘtergere
  2. Ma bucur tare mult ca ti-a placut articolul pentru ca la tine m-am gandit cand l-am scris :) Daca nu ai fost cu noi... am zis sa poti sa citesti cateva impresii :) Te pup!

    RăspundețiȘtergere
  3. Suuuuper!!!! Abia astept sa ajung si eu in Florenta!

    RăspundețiȘtergere
  4. Vai cat de minunata e Florenta!! Trebuie sa vizitez neaparat! Frumoase poze, ador sa vad fotografii din perspectiva "turistului" :)) Iar turnul din Pisa e chiar..foarte inclinat! Nu ma asteptam la o inclinatie asa mare.

    RăspundețiȘtergere