marți, 5 iulie 2011

Bulgaria - o alternativa la litoralul romanesc pentru o escapada de weekend

Litoralul romanesc nu mi se mai pare o varianta potrivita pentru escapadele de weekend de foarte multi ani. Sa tot fie vreo 4 de cand nu am mai fost la noi la mare. Alternativa mult mai ieftina si de nenumarate ori mai frumoasa este Grecia, insa daca ai la dispozitie doar 3 zile libere, asa cum s-a intamplat in cazul meu weekendul care tocmai a trecut, atunci Bulgaria se claseaza pe locul 1.

Nu am ales Nisipurile de Aur pentru ca nu vreau sa am senzatia ca sunt tot in tara ci Russalka despre care chiar nu stiam nimic. Este, de fapt, cea mai nordica statiune de pe litoralul bulgar situata la doar 325 km de Bucuresti si circa 50 km de Vama Veche. Plaja este mult mai frumoasa decat la noi, asta pentru ca malul este stancos, asa ca nici nu iti vine sa crezi ca esti, de fapt, atat de aproape de casa.

Iata o imagine cu  resortul unde ne-am cazat:


Am stat la Russalka Holiday Village- un complex care se vrea a fi de 3*. In realitate, il recomand doar daca te cazezi in apartamentele individuale construite la parter. Camerele din constructiile cu etaj sunt, cu indulgenta, de cel mult o stea...
Vremea nu a fost tocmai buna si, din pacate, desi voiam sa fac o serie de fotografii noi, cu tinute, m-am ales doar cu cateva de vacanta pe care le-am facut sambata in singura zi  in care nu a plouat:
Cam asa arata parul meu natural si aceasta este coafura de "vacanta". Pentru ca imi place cum imi sta doar in prima zi dupa ce il spal, foarte rar il las sa se onduleze.
Ziua de duminica am petrecut-o la Dalboka, la o ferma de scoici, specializata pe cultivarea si productia de midii ecologice din Marea Neagra. Este a doua oara cand ajung aici, insa a fost prima data cand mi-am si comandat scoici, mai exact midii la tigaie cu sos picant. Sosul face totul! Altfel nu cred ca mi-ar fi placut. Sunt ok atata timp cat nu le privesti  pentru ca daca vizualizezi prea mult ce mananci ti se cam taie pofta... Preturile sunt mai mult decat ok, astfel ca o portie de scoici nu costa mai mult de 30 de lei.
In drum spre Dalboka am oprit si la Kaliakra - o formatiune de stanci calcaroase. Inaccesibilitatea locului a facut, in antichitate, din ea o mare fortareata, fiind a doua cetate importanta dupa Tomis. Fortareata a fost succesiv folosita de traci, romani, bizantini si bulgari. Aici se afla astazi ruinele vechii cetati, care includ poarta prin care se intra dinspre continent, ziduri ale cetatii dar si ruine ale diferitelor cladiri si bai comune romane.
Aici am ajuns pentru a doua oara asa ca mi-a venit ideea sa imi fac o poza in acelasi loc in care ma pozasem si in iarna lui 2010.
Tot in acest weekend l-am sarbatorit si pe nepotelul meu, Eduard (aka Mogo) care a facut 1 anisor!!!
Ca orice copil care ajunge la mare Mogo a gustat si nisipul:
Nu-i asa ca este adorabil?!

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu