duminică, 29 mai 2011

Despre Zakynthos si a ei plaja Navagio care m-a fermecat


Nu-mi vine sa cred ca a trecut doar o saptamana de cand m-am intors din concediu. Asta pentru ca de indata ce am revenit la birou am si intrat in acelasi ritm nebun de lucru.  Tot acesta este si motivul pentru care nu am reusit sa scriu pana acum despre cum a fost in vacanta petrecuta in Zakynthos. Desi multi laudasera aceasta insula, pot spune ca mi-au placut mai mult Cofru si Halkidiki.
Prima poza frumoasa facuta in drum spre Zakynthos
Totusi, ceea ce mi-a placut extrem de mult a fost plaja Navagio, cea mai frumoasa pe care am vazut-o pana acum.  Ba chiar unele site-uri de turism o situeaza pe locul 10 in topul celor mai frumoase plaje din lume. 
Plaja Navagio este accesibila doar cu vaporul. Prima data am vazut-o de sus, cand am mers intr-un tur al insulei. A fost dragoste la prima vedere! Ca un rac veritabil... ador marea iar dorinta de a face baie in acea apa turcoaz era incredibila! 
Doua zile mai tarziu vaporul cu care am mers intr-o croaziera in jurul insulei acosta la malul acestei superbe plaje :)
Fotografia preferata din tot concediul

Tot aici se afla si epava vasului scotian Panagiotis, esuat pe tarm in anul 1980. Acesta a apartinut unor contrabandisti de tigari si mafiotil italieni. Unele voci sustin ca nava a esuat in timpul unei urmariri cu navele pazei de coasta grecesti. 
Apa turcoaz se pare ca este data de stancile de calcar situate pe tarm.
Tot in acest concediu m-a mai impresionat:
Melissani Lake – Kefalonia
Este o pestera cu un lac, la fel de spectaculos prin culoarea turcoaz, descoperita in 1953. In acel an, in urma unui cutremur foarte mare, tavanul pesterii a cazut. Totusi, ea a fost deschisa publicului abia 10 ani mai tarziu si tocmai acel tavan „gaurit” face ca pestera sa fie deosebita.
Asa cum se intampla cu orice obiectiv turistic din Grecia, si acest loc are parte de propriile legende. Deoarece aici au fost gasite cateva statuete din clei printre care si una a zeului Pan (era jumatate om, jumatate tap) se crede ca a tinut locul unui sanctuar. De aici au luat nastere si legendele iar una spune ca  nimfa Melissanthe s-a indragostit iremediabil de acest zeu, in ciuda aspectului sau fizic, iar in momentul in care a fost respinsa de el s-a hotarat sa se inece chiar in lacul din aceasta pestera. De atunci ii poarta numele.
Tot pe insula Kefalonia am vizitat si pestera Drogaratti. Aici temperatura este constanta indiferent de conditiile meteo de afara, respectiv 18 grade. Deoarece acustica din aceasta pestera este foarte buna, grecii organizeaza uneori, aici, concerte cu sute de spectatori.
Pe ansamblu a fost un concediu placut, in care am facut multe poze frumoase, am mancat poate prea multi cartofi prajiti (de care sunt dependenta) si tzaziky, insa marea (care imi place cu mult mai mult decat muntele sau mai bine spus nu prea imi place muntele daca nu are si o mare alaturi :P) m-a ajutat sa-mi incarc bateriile pentru o noua perioada de munca. Oricum nu ma plang pentru ca este presarata numai cu noi proiecte frumoase. Joia aceasta este primul si o sa va povestesc despre el cat de curand.
Iata si alte poze din concediu:
Imi place mult (indiferent unde merg) sa imi fac poze langa constructii vechi la fel de mult cum imi place sa fac poze la usi interesante :D Cred ca ar fi amuzant sa adun, la un moment dat, intr-un album toatele pozele pe care le-am facut, de-a lungul timpului, cu usi deosebite.
 Mai la stanga era plaja Navagio


Grecii sunt extrem de inventivi. Asa ca exista o poveste si despre stanca din poza de mai sus in care se pare ca l-as fi surprins chiar pe zeul Poseidon, zeul marilor! Am "desenat" putin fotografia astfel incat toata lumea sa inteleaga unde sunt trasaturile faimosului zeu. De fapt, tot tarmul insulei Zakynthos este plin de pesteri care chiar asa nu numensc "pesterile lui Poseidon" (in care am si inotat!!!).

La final am lasat o poza draguta de pe un vapor. 

2 comentarii:

  1. Imi plac toate pozele pe care le-ai selectat, dar, mai ales, impresiile de dupa vacanta si comentariile, in stilu-ti inconfundabil. Mai vreeeeeemmm !!!

    RăspundețiȘtergere
  2. Uite Lili ca m-ai surprins :) Nu stiam ca imi citesti blogul. Te pup!

    RăspundețiȘtergere